torsdag 28 oktober 2010

Presentation: Calle

Norfolkterrier Calle

Jag heter Calle och jag är en Norfolkterrier. Det är en av de minsta terriersorterna. Jag är född 2007. Min matte och husse jobbar mycket men jag få vara med i kontoret.

Hunddagis är bara ett ord för mig, har aldrig sett ett inifrån. Däremot kan jag lite tyska för att det är språket som husse använder när det blir allvarligt. "Jetzt ist aber Schluss!" betyder att det roliga är över och "Schön hierbleiben" säger han när jag ska stanna och inte springa bort.

Mina favoritställen är hos mormor i Näsby Park, Talin's Café och Rönninge by (se http://www.hagernasstrand.se/omrade_naturreservat.html).

Husse arbetar mycket med datorer. Det gör att han kan sitta många timmar framför en sådan sak med många knappar på och jag lägger mig ofta på hans fötter, så att han vet att jag är där i fall han vill bli av med en godisbit eller ta en promenad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar