söndag 15 maj 2011

Hundar välkomna på alla c/o hotell

Vi ska ut på middag med en utländsk gäst, men efter en hel dag på hunddagis vill jag gärna ta med hunden. Vad göra? En rundringning visar att det inte är alldeles enkelt; det blir nobben på de flesta restauranger ("vi måste ta hänsyn till våra allergiska gäster").  Men Ulla Winbladh ger tummen upp - självklart är hundar välkomna får vi till svar. Gissa var vi kommer att äta?

Winbladhs attityd har alltid varit utmärkande för restauranger i den högre priskategorin, men jag tycks ana att ett paradigmskifte är på gång när jag snabbt ögnar igenom morgontidningen. Min blick fastnar på en halvsidesannons i dagens SvD - en  brun labbe och välklädda mansben är i fokus.  Grythyttans Gästgivaregård och en rad andra hotell frågar "När bjöd du din bästa vän på middag sist? Nu har vi hundmeny på alla hotell." Jag blir nyfiken och går jag in på hemsidan (careofhotels.co) där jag möts av dessa förföriska ord som vi hundägare sannerligen inte är bortskämda med:

"We love dogs!
Well-behaved and well-groomed dogs (and cats) are always welcome at all c/o Hotels! Dogs are welcome in at least one lobby/salon at each hotel as well as in a wide selection of hotel rooms.
They are even welcome in some of our dining rooms, so that you can enjoy your meals together just like you would have done at home. Our celebrated chefs have created a special woof menu with delicious dog treats.
Room rates for dogs are 300 SEK in Sweden and 25 USD in the US."

Inte en dag för sent! Typiskt nog är det hotellen i lyxklass som visar vägen (Grand Hotell har alltid välkomnat hundar), men nu verkar det som om något håller på att hända: hundarna och deras människor har blivit en attraktiv målgrupp.  Jag vet i alla fall var jag ska tillbringa några dagar av min semester i år ...

Länktips

www.careofhotels.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar