onsdag 16 november 2011

Nicklas med Spader och Jojje

NicklasJag heter Nicklas, född 1975, data- och nätverkstekniker, samt även mycket tatuerings intresserad, dock tatuerar jag inte själv. Jag äger 2 hundar av rasen Dogo Canario (även Kallad för Presa Canario).

Jag har en tik som heter Spader som är 1.2 år gammal, samt en hane som heter Jojje som är 7 månader gammal. Den här rasen är en vakthundras av moloss typ, dvs. det är en Mastiff ras. Storleken hos spader är ungefär som en rottweiler skulle jag uppskatta.

Många tror tyvärr att detta är livsfarliga mördarmaskiner och kamphundar, men det är det verkligen inte. Jag och hundarna tycker bara det är roligt om folk vill gå fram och hälsa på hundarna, så att ni kanske får lära känna dem och vi även er!

Spader
Spader är en sprallig tjej som är med på allt bus som erbjuds och har stor energi Hon har dock blivit lite skrämd av barn innan i livet, så hon är lite reserverad mot just barn, men det är något jag jobbar med så mycket det går.

JojjeJojje han är mera lugn och sansad av sig, lite mera laidback så att säga men såklart är han också med på att busa och leka. Båda är snälla mot andra hundar stora som små.

Vill gärna tillägga att båda mina hundar är mycket människovänliga och även trevliga mot andra hundar, dock kan lek och bus gå lite vildt till då hundarna är så unga, men har aldrig stött på något bekymmer innan.

Vi flyttar hit till Hägernäs Strand från Lidingö efter att ha fått chansen till lägenhet i området, och det verkar toppen!

Nicklas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar