tisdag 23 april 2013

Vet du att det finns en djurambulans?

Calles uppfödare Lena uppmärksammade mig häromdagen på att hon har blivit medlem i en organisation som kaller sig Djurambulansen. Saknar man egen bil eller möjlighet att själv snabbt ta sitt djur till vård så kan man beställa en djurambulansbil. Helt suveränt!

Calles matte och jag ska bli medlemmar trots att vi har bil, för att vi tycker att initiativet och organisationen är värd vårt stöd.

Läs mer på deras hemsida djurhjalp.se.
OBS! Det finns även något liknande under adressen djurambulansen.se, men det är en lokal verksamhet i Småland.

Michael

2 kommentarer:

  1. Djurambulansen finns numer i Stoclkhom också, och förhoppningsvis blir de sås måningom rikstäckande. men de är helt beroende av medlemmar och sposorer. Självklart är jag både medlem och skickar in en slant när jag tycker att jag har råd. Hoppas tt det är fler i Strandhundarna som kan göra detta.
    Hälsningar Lotta Anderstedt

    SvaraRadera
  2. Ja visst har Djurambulansen en uppgift att fylla. Talade nyss med en man där som var på väg att hämta en påkörd katt. De har fullt upp med körningar. I Stockholm kommer snart ytterligare en ambulans att finnas tillgänglig och man har som medlem möjlighet att kostnadsfritt kunna få två körningar per år.
    Och TACK SNÄLLA MICHAEL för att du erbjöd dig att hjälpa mig ta ner från vinden burar, fällar, filtar m m att skänka till föreningen. Har samlat på mig en hel del som inte längre kommer att användas här. Helt, rent, användbart o behövt.
    Lena, Ekerö

    SvaraRadera